8 Şubat 2008 Cuma

YENİ BİR “SORUŞTURMA” AÇILACAK MI?
ALİ BULUNMAZ

Meclis Anayasa Komisyonu üyesi, AKP Konya milletvekili Hüsnü Tuna’ya partisi tarafından neden usulen “soruşturma” açıldı? “Türbanı kamuda da serbest kalmalı” dediği için.

Bir anlamda bu “soruşturma”, “erken konuşma” uyarısıydı.

AKP ve MHP’nin türban düzenlemesini yeterli bulmayan kimi kesimler, bu siyasi simgenin tüm kamu kurumları ve bütün öğretim birimlerinde serbest bırakılmasını istiyor.

Peki, türban meclise de girmeli mi? Buna yönelik kayda değer bir açıklama AKP’li Egemen Bağış’tan geldi. Bağış, türbanın meclise de girmesi gerektiğine ilişkin şunları söylüyor:

“Mecliste görev yapanlar, milletin vekili olduğuna göre, o zaman millet neyse vekil de o olmalıdır.”

Egemen Bağış bunları ne zaman söylemiş? 25 Ocak’ta, Berlin’de Avrupalı Türk Demokratlar Birliği’nin yemeğinde.

Hüsnü Tuna’ya, erken konuştuğu için “soruşturma” açan AKP, Bağış’ın bu “vakitsiz” konuşması nedeniyle, ona herhangi bir işlem yapacak mı?

Yoksa Bağış, partideki ağırlığından yararlanıp, nüfuzunu kullanarak, kendisine yönelik bir girişimi bertaraf mı edecek?

“Adım adım” söylemine, Bağış’ın Berlin’de ifade ettikleri de dâhil büyük olasılıkla.

Ama sakın “millet nasılsa vekil de öyle olmalı” deyişi, “adım adım” formülüne engel oluşturmasın?

Hiç yorum yok: