18 Haziran 2008 Çarşamba

AKP’NİN TÜRKİYE DÜŞÜ…
ALİ BULUNMAZ

Tayyip Erdoğan’ın geçenlerde yaptığı açıklama ilgi çekiciydi. Ne demişti:

- Ben yaptım oldu’ anlayışını demokratik rejimler kaldırmaz. Hükümetler yaptığında da kaldırmaz, yargı yaptığında da. Bu anlayış demokratik hukuk devletinin kimyasını bozar.”

Türkiye’de hukuk devletinin kimyasını bozan yargı mı, yoksa AKP mi?

Anayasa Mahkemesi, elindeki yetkiyi kim adına kullanıyor?

Millet…

***

AKP durmaksızın demokrasiye atıf yapıyor. İyi de, demokraside asıl olan ne?

Eşitlik, özgürlük, hukukun üstünlüğü ve laiklik. Bunlar birbirinden ayrılmaz parçalar. Herhangi birini aşağı çekince veya etkisizleştirince demokrasi yıkılır.

AKP’nin laiklikle, hukukla, eşitlik ve özgürlüklerle ilgili çok belirgin sorunları var.

Buradan bakıldığında “ben yaptım oldu” anlayışı tam da AKP’yi anlatıyor. Erdoğan, grup toplantısında yaptığı konuşmada bunun “hükümet tarafından da yargı tarafından da yapılması durumunda, demokratik hukuk devletinin kimyasını bozulacağını” söyledi.

Dengeli bir yaklaşım sergiliyormuş gözükse de, hedef Anayasa Mahkemesi.

***

Erdoğan’ın ve AKP’nin hukuka saygı “mantığı” şöyle işliyor: “Yargı, benim fikrime ve zikrime ‘uygun’ karar aldığı sürece saygı duyulacak bir demokrasi kurumudur.”

AKP yargıyı, yandaş demokrasisinin bir ayağı haline getirmeye çabalıyor. Sivil ve “yeni” Anayasa’nın temelinde bu yatıyor.

AKP’nin “demokrasi” kavrayışı, kuvvetler ayrılığına değil, kuvvetler bütünlüğüne dayanıyor.

AKP’nin istediği tümcü bir yönetim modeli:

- Yasama, yargı, yürütme elde…

- Medya cepte…

- Toplumsal ve siyasal muhalefet yerlerde…

- Sivil toplum yanda yörede…

- Toplum, iktidara boyun eğmekte…

AKP’nin Türkiye düşünü bunlar süslüyor…

Hiç yorum yok: